Image Alt

INFORMATION

+ - Om oss

HANS & HENNES MODE
Hjalmar Petrisväg 60
352 46 Växjö
Org.nr 556424-0819

Kontakta vår kundtjänst via mejl på info@hansohansohennesmode.se

Vi har öppet måndag-fredag (ej helger och röda dagar) och svarar vanligtvis inom 8H med reservation att under högsäsong då det kan ta längre tid upp till 48H. Vi arbetar så snabbt vi kan för att svara dig!

+ - Handla & Betala

SÅ HÄR HANDLAR DU

  1. När du har sett ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i Varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
  2. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, vars länk du hittar högst upp till höger – Till kassan – på den aktuella sidan.
  3. Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det i kassan. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på köp för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
  4. Välj det betalningssätt du önskar använda.
  5. Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du för vissa betalsätt enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, när du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.
  6. När alla uppgifter är rätt ifyllda och du säkerställt att du lagt i rätt produkter i varukorgen väljer du att bekräfta din order genom att klicka på Slutför.
  7. När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt samt de leveranssätt.
  8. Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
  9. Du kommer även att få ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager.
+ - Villkor & info

KÖPVILLKOR (2019-07-04 | SENASTE UPPDATERING ADRESSÄNDRING

  • 1 Godkännande av köpvillkor

1.1 När kund beställer en vara hos oss, ska denna på eget ansvar läsa igenom och godkänna köpevillkoren, oavsett om beställningen görs via fysiskt köp, telefon, e-post eller direkt via nätet. Hans & Hennes Mode kan närsomhelst uppdatera köpvillkoren. Det är därför upp till dig som kund att läsa igenom villkoren vid varje köptillfälle. Vi skriver alltid ett datum då villkoren är ändrat senast, så har du lagt en order innan dess så tillämpas de då aktuella köpvillkoren.

  • 3.Åldersgräns

3.1 Du måste vara 18 år för att handla hos Hans & Hennes Mode. Personer som är under 18 år kan beställa i godkänt samråd med målsman. Hans & Hennes Modes ansvarar ej för beställningar gjorda av minderårig utan målsmans godkännande.

  • 4.Priser

4.1 Alla priser är inkl. moms (25%) inom EU. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. För länder utanför EU är momsen inte inräknad. Frakt tillkommer i kassan. I länder utanför EU kan tullavgifter tillkomma. Det är upp till kunden att ta reda på vilka ev tullavgifter i respektive land som tillkommer.

4.2 Våra priser kan ändras av omständigheter som Hans & Hennes Mode inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

4.3 Minsta ordervärde 1 SEK

4.4 Alla varor förblir Hans & Hennes Mode egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

  • 5.Fraktkostnader

5.1 Frakt & exp avgift 48 kr  inom Sverige

  • 6. Leverans
  1. Vi skickar alla paket med DHL

6.2 Leveranstid Vår målsättning är alltid att leverera så snabbt som möjligt, och lagervaror levereras alltid inom 1-2 arbetsdagar. Vid hög belastning kan det ta någon dag extra. Om annan leveranstid på produkten är aktuell så står det under respektive produkt. Vissa produkter kan vid hög belastning ha något längre leveranstid, detta meddelas då via e-post, samt att det vanligtvis står angivet under produkten. Kunden kontaktas direkt via e-mail/telefon om en vara p.g.a. olika anledningar inte kan levereras.  Kunden har alltid rätt att häva sitt köp om leveranstiden har blivit längre än beräknat.

  • 7.Betalning

7.1 Kredit eller kontobetalning med kort via Bambora

När du betalar med konto eller kreditkort hanteras betalningen av vår betalningspartners Bambora som erbjuder säker och kostnadsfri kortbetalning direkt i webbshopens kassa. Köpet debiteras direkt på ditt konto. Det betyder att informationen sker via en säker förbindelse och att dina kortuppgifter inte kan läsas av utomstående. Kortnummer lagras aldrig av Hans & Hennes Mode.

  • 8.Ångerrätt

8.1  Hans & Hennes Mode följer Distanshandelslagen (2000:274) som ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar.  

  • 9.Öppet köp/Retur/Byte

9.1 Du har 14 dagars öppet köp från och med du mottagit ditt paket så kan prova hemma i lugn och ro. Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella hangtags skall bifogas. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100% av varans värde att dras av vid återbetalning.

9.2 Retur eller Byte Sverige: Du som kund står själv för returkostnaden till oss. Önskar du att returnera en vara så kontakta vår kundservice info@hansohansohennesmode.se så tillhandahåller vi en förbetald retursedel via mejl för utskrift som du debiteras 49 kr för (upp till 5 kg, mått 40x40x20), 69 kr för större paket. Skriv ut medföljande returblakett som du får genom att mejla till oss, fyll i och bifoga i paketet. Returen ska lämnas in på postens ombud.

Önskar du att returnera din försändelse på annat vis så rekommenderar vi att du alltid skickar din retur med ett spårningsnummer då det är du som kund som ansvarar för att varan kommer åter till oss.

Försändelsen måste skickas direkt till oss med exempelvis företagspaket, då vi ej har möjlighet att hämta ut returer på utlämningsställen.

Returer skickas till:

Hans & Hennes Mode, Hj.Petris v 60, 352 46 Växjö

Märk paketet RETUR.

Har du använt en eventuell rabattkod eller kampanj vid köp uppdateras returen efter rabattkodens villkor.

9.4. Reservationer – returer: Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning samt eventuella ”hangtags” skall bifogas. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100% av varans värde att dras av vid återbetalning.

9.5 Hans & Hennes Mode, rutiner och skyldighet vid återköp: Efter mottagandet av din retur granskar vi produkten samt återbetalar/krediterar ditt kort/faktura. Du får ett mail att vi mottagit din retur samt återbetalat/krediterat ditt kort/din faktura från Bambora. Vi debiterar för eventuell retur- och expeditionskostnad.

Vi hanterar returer löpande under veckan. Räkna med en hanteringstid på 3, max 10 dagar vid hög belastning. Hans & Hennes Mode har enligt Distanshandelslagen 30 dagar att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation men vanligen sker detta betydligt snabbare.

  • 10.Reklamationer, saknat kolli, felexpedierad vara och skadat gods

10.1 Reklamationer och skadat gods: Om du vill reklamera en vara ska du alltid skicka ett mail till info@hansohansohennesmode.se med ordernummer, namn och en utförlig beskrivning på vad som är fel på produkten. Bifoga gärna en bild på felet. När vi mottagit din reklamationsanmälan påbörjar vi ett reklamationsärende för att se på hur vi på bästa sätt löser problemet. När vi har godkänt reklamationen tillhandahåller vi en förbetald retursedel så att du kan skicka tillbaka varan till oss om vi inte löst ärendet på annat vis, med exempelvis delvis återbetalning.

I första hand vid en reklamation brukar våra kunder få en ny vara om produkten är oanvänd eller att skadan är så pass stor att den inte går att laga.  Är produkten använd så ser vi först om en sömmerska eller skomakare kan laga produkten. Om skadan är så pass stor att det inte går att återställa varan alternativt att produkten är slut i lager återbetalar Hans & Hennes Mode summan för produkten.

Observera att vi ej godkänner returer om vi anser att skadan uppstått av naturligt slitage över tid.

Observera att det är viktigt att du kontaktar oss före du skickar tillbaka en reklamation då vi endast står för returfrakten då du använt vår förbetalda retursedel.

10.2 Skadat gods: När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka.

10.3 Saknat kolli: Alla våra paket skickas med spårningsnummer. Om din leverans trots det saknas skall detta anmälas omedelbart till postombudet på ditt utlämningsställe, samt kontakta vår kundtjänst: info@hansohansohennesmode.se

10.4 Felexpedierad vara: Läs din orderbekräftelse och se efter att den är korrekt. Trots att det är sällan, så kan det ibland bli fel när vi packar. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

  • 11.Outlösta Försändelser

11.1 Allmän information Konsumentköplagen (KKL):
”Om konsumenten är passiv och inte har utövat ångerrätten korrekt ligger det närmast till hands att se på reglerna om avbeställning i KKL.  Säljaren har då rätt till ersättning för sina kostnader enligt 41 § KKL.”

11.2 Hans & Hennes Mode debiterar 250 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra frakt- och expeditionskostnader. Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte vill bli debiterad denna kostnad. Mer info hittar du i köpvillkoren § 8 Ångerrätt och Byte Retur § 9 

  • 13. Reservationer

13.1  Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar, tryckfel eller fel som ligger utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella pris fel före och efter att beställningen är behandlad.  Vi reserverar oss även för eventuella färgavvikelser på produkter presenterade på vår Webbshop.  Vi arbetar ständigt för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten, då ljus och färg kan vara olika på kunds skärmar/datorer.

13.2 Force Majeure: I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall dessa utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

15.1 GDPR 

 General Data Protection Regulation. 

Du finns med i vårt kund & mejlregister för att du är eller har varit kund samt om du anmält dig på vår e-postlista.

Om du har handlat från vår webbutik någon gång finns du i vårt kundregister och de uppgifter vi har om dig där är allt det som behövdes för att kunna leverera din order och slutföra det affärsavtal vi ingått med dig. De uppgifter vi har är namn, mailadress, telefonnummer och adress. Uppgifterna i webbutiken sparas från din senaste beställning lika lång tid som du har på dig att göra en reklamation enligt rådande konsumentköplag, detta är för att vi ska kunna hjälpa dig om du har frågor, hantera returer, reklamationer och liknande saker som kan röra varorna du handlat hos oss.

Hur dina uppgifter används?

Dina uppgifter används endast av Hans & Hennes Mode
med org. 556424-0819

Vi har aldrig, och kommer aldrig, att förmedla dina uppgifter till någon tredje part. Alla uppgifter du har sparade hos oss är endast relaterade till beställning av varor online samt för att du ska kunna emottaga vårt nyhetsbrev.

Vill du ta del av din uppgifter eller vill du att vi ska ta bort dina uppgifter?

Rättelse av uppgifter: 
Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga, inbegripet rätten att komplettera ofullständiga personuppgifter.

Radering av uppgifter.
Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av Hans & Hennes Mode med undantag av följande situationer.

*Du har ett pågående ärende med vår kundservice.
*Du har en pågående order som väntar på att  skickats eller delvis har skickats.
*Du har en obetald skuld hos Hans & Hennes Mode oberoende av betalningsmetod
*Du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte.

Tillgång till uppgifter: 
Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig via vår kundsevice. Du kan kontakta info@hansohansohennesmode.se, som skickar dig dina personuppgifter via e-post.

15.2 Vad som avses med personuppgifter: 

Detta innefattar personuppgifter så som namn, e-postadress, adress, telefonnummer, varor eller tjänster du köpt såväl som de uppgifter som ditt besök på vår site automatiskt medger, såsom IP-adress, webbläsarversion, operativsystem, webbadress som dirigerade er till vår site, datum och tidpunkt etc.

15.3 Anti-spam policy: Hans & Hennes Mode medverkar ej till att skicka så kallat spam. Som kund till oss kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation ni initierade samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer ej. Sker automatiskt utskick ska kunden kunna avregistrera sig från dessa enkelt från en länk i e-postmeddelandet. Detta ska kunna ske utan att kunden måste göra en inloggning eller liknande. 

15.4 Cookies:  Vi använder cookies för att underlätta ditt besök på vår site, till exempel för att hålla reda på dina varor i kundkorgen. Vi använder ej cookies för att lagra personlig information om dig. Om du inte vill acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie.

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm.

Konsumentverkets hemsida

Allmänna Reklamationsnämndens hemsida

Ladda ner KOs ångerblanket

EUs rättigheter som konsument

You don't have permission to register
X